söndag 30 december 2012

Nu har jag äntligen hittat två behov

Har funderat och funderat men inget har fallit mig helt fullt ut på läppen för att införskaffa tidstjuyven FB. Har lovat att gå med så fort nån av mina smågrabbar överger boet och drar på egna äventyr. Som det ser ut nu så lyfter de två första kycklingarna på egna vingar til hösten, en till tennisgymnasiet i Umeå och en förmodligen till nått universitet, troligtvis Linköping. Verkar va ett enkelt och smidigt sätt att hålla kontakten med de man vill hålla kontakten med (ingen övrig nämnd och ingen glömd) och det är väl fullt ut i tiden att införskaffa ett konto.
Att joina en massa onödig information tar jag nog med hård sållning, bli inte stötta i kanten om ni inte kommer med i min krets, troligtvis är det extremt fåtal som kommer hamna där, så släpp inga svordommar eller börja gråta ut hos er gamla mor bara för att ni blir förpassade ute i kylan av mig,  i vart fall till en början. Jag måste ta det piano för att mina hjärnvindlingar ska anpassa sig i lagom lugn takt.
MEN jag tror faktiskt min medverkan i sekten har funnit ett nytt syfte förutom lite cykelkoll och framtida digital kontakt med avkommorna och det är....tada!! Sälja prylar...har en massa saker som jag köpt på mig under årens lopp och många saker är otroligt vettiga och knappt använda saker som ligger på hyllan och samlar damm. Det är väl bättre dessa annonseras ut och bringar in lite kulor och framför allt att de blir till glädje för någon lycklig själ. Det är allt från oanvända cykleprylar, via fullt fungerande stationära datorer till allsköns fynd som lådorna svämmar över av emellanåt.
Jag har med ojämna mellanrum sålt lite på blocket och på tradera, men är ju lite tråkigt att summan för annonsen är så pass diger att det knappt är lönt att kasta ut en annons eller två, men är själva visningen gratis som jag hört att det finns en massa lokala köp och sälj "sidor" på FB så är det ju fantastiskt.
Jag skall låta det mogna fram till 2013 och därefter så går jag med, så tappa inte hakan eller sätt er bredvid stolen i all hast då ni ser mitt alias...undras vad jag skall välja...

2 kommentarer:

  1. Men så trevligt Stefan, ser fram mot att "träffa" dig dagligen på FB.. Ha ett rikligt Gott Nytt År..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man nu får vara din vän på FB vill säga..

      Radera