tisdag 11 december 2012

Hubba Bubba

Sjukdomen fortsätter, nu i natt försvann rösten också, (jag som var nästan frisk nyss) förmodligen är insidan på struphuvudet fullt med snor eller nått annat grönt. Så ser det i vart fall ut då jag likt katten kraxar upp en boll med obestämt innehåll. Febern har åter igen gjort sitt inträde i gammelkroppen och härjar fritt, hade en inte så rolig natt på jobbet, tur att det var lugnt så jag inte behövdes i nån större utsträckning. APT och julbord var dagens förmiddag som avslutning. Gott var det trotts att smaklökarna var halvt på semester som sig brukar då man är förkyld, undras om fettcellerna också är vilande så man undviker att fylla på depåerna i onödan.
Sovit hela eftermiddagen i soffan, får se om det är bättre imorrn eller om man ska besöka förbandets häxdoktor och kvittera ut nått latjo piller som får bukt med bakterie invaderingen. Jag antar att det är dags att avlägga visit då man varit dålig i en vecka och om jag inte missminner mig så tar penicillin på bakterieanhopning, men det borde det väl vara så grönt som jag hostar upp, eller kan nån kirurg med allvetar kunskaper i medicin tycka nått annat?

Edit: Grattis till äldsta avkomman som idag klarade körkortet, Grattis Joakim!

4 kommentarer:

  1. På jobbet????? Är det inte du som predikar om att man ska hålla sig hemma då man är sjuk...!

    SvaraRadera
  2. Ja men vad gör man mitt i natten då man i sin ensamhet ligger på jourrummet och sjukdomen eskalerar. Ring en vän? Tror inte jag smitta nån där, försöker i det längsta att undvika människor i normalfallet också ;-)
    Nä då var det bara härda ut tills avlösningen kom. Tänkte åka hem därefter, men mina arbetskamrater tyckte inte samma med tanke på julbord och det var jag som höll i APT:n, sen då jag kom hem då började "hårbollarna" kraxas upp

    SvaraRadera
  3. Låter precis som det jag haft, tappade rösten till o från i en månad,snuvig,hosta, halsont.
    Ofta när det är så diffust och drabbar både hals,näsa,luftrör mm är det fråga om virus, då funkar det tyvärr inte med antibiotika utan det är bara att vänta ut eländet, har du feber eller blir sämre rek ett besök hos förbandsdoktorn för att kolla snabbsänka och rutinprover.
    /FR

    SvaraRadera
  4. Krya på dig..min son..:)

    SvaraRadera