torsdag 20 december 2012

Det var nog nått annat

3 dagar har passerat och är inne på den 4:e, men nån avsevärd förbättring har inte skett i förkylningsvägen, verkar inte som häxdoktor Leif prickade rätt med sin profetsida om namnet på åkomman och pillrena är overksamma. Börjar misströsta rejält, speciellt då man hör bekanta som varit förkylda i 6-8 veckor. Är det verkligen inte meningen att jag skall få åka Vasaloppet i år heller.
Men vad ska man göra liksom, ta det lugnt och dricka mycket vatten hjälper föga hittills. På dagarna efter lunch så känner jag mig helt frisk, men på morgonkvisten så är det som om fåglar nästat i min hals och tagit med sig grodor som snacks. Snormängden är noll och intet på dagen men på nätterna som är tillströmningen nästan som vårfloden. Jaja, den som väntar på nått gott väntar oftast för länge, men alternativen är få så jag fördriver tiden med ett par filmer till i soffan samtidigt som blockets bilsidor skannas igenom efter en större ersättare för våran V50.
Är någon läsare intresserad av våran pedantskötta "sparbössa" till bil så kan det bli köpläge snart på den, jag vill ju inte byta den men grabbar som snart är över 190 allihopa trivs inte riktigt i baksätet.


4 kommentarer:

  1. Såna här åkommor är det bara att vänta ut, tog 4v för mig, så du har nog minst en vecka av sjukdom att se fram emot. Skulle tippa på att du är frisk efter julhelgen.
    /FR

    SvaraRadera
  2. haha, det där var inte svårt att tippa, jag lär ju bli frisk nångång (hoppas jag) och FÖRE jul är det inte många dagar att spela på så efter lär det ju blir :-)
    Irriterande likafullt och att det tar sååån tid

    SvaraRadera
  3. Helt korrekt. Du ska inte åka Vasaloppet i år!! Bara 11 dagar kvar av året ;)

    SvaraRadera
  4. Helt rätt syster, det märks att du är med i klubben som har IQ mer än sin skostorlek :-)

    SvaraRadera