onsdag 7 november 2012

Brasse

Inte för att det var nån latjolajbanlåda idag, men uttrycket "fel fel fel" passade som handen i handsken. Slog Amstel rekordet igen, men det var inte rätt. Jag hade inte kroppen för att ta i så hårt som jag tyckte jag borde ha behövt men likafullt så var tiden snabbare. Jag skyller det på att jag denna gång inte ides, eller rättare sagt glömde kalibrera trainern. Efter 5 minuter in i passet kom jag på det, men då var det inte läge på att börja om, speciellt inte då kroppen kändes som skit och benen som styltor tyckte jag det var värt att börja om. Men på nått sätt så gick det fortare ändå. Sen att effekten är helt uppåt väggarna i övermått är ju bara för mig att få vatten på kvarnen på trainerns inexakthet. Sen att det är totalt omöjligt att blåsa på fortare än 61 km/h är mysko, med -1.5 i slopen (nedförsbacke) så kan jag köra 61, och då det lutar -8.0 och jag tar i så man kan ana vad jag åt till middag så går det inget fortare...det borde det göra rimligtvis...
Nu får jag tydligen behålla rekorden ett bra tag då "skolfröken" har gjort illa sig i ljumsken, han skyller på cykling, men jag tror det är gymnastiska övningar som tagit sin Mats ur skolan för att slippa köra Amstel banan igen...

2 kommentarer:

  1. Mmm! Du kan få behålla det ett bra tag som det känns just nuu... :-(
    Hoppas jag har fel, att det läker fort...

    SvaraRadera
  2. Det var ett fint gammalt uttryck jag aldrig hört förr :)

    SvaraRadera