torsdag 4 oktober 2012

5T

Fick nån lidners knäpp nyss. Trotts att huvudet och kroppen sa nej så Tvingade jag mig upp på Trainern, tänkte att kika hur många hundra watt efter mazze man var. Efter en lagom uppvärmning så satte jag högsta fart och siktade på en mils plåga. 275w i snitt senare Trött och Tokless så värmde jag ner och insåg att det är typ 5 vintersäsonger för kort tid innan 2013 säsongen anländer för att jag ens ska vara nära några vettiga effektsiffror för att konkurrera med de snabba, Trist

5 kommentarer:

  1. Kul att höra! Så ska det låta, om du nu skulle kunna motivera dig att köra några såna här pass per vecka så ska du se att dina snittwatt stiger rejält!!! Men som sagt det kostar svett, smärta och tårar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har provat detta (liknande) förrut, har inte stigit i watt ett skvatt.

      Jämför med dina siffror
      Jag 275w i 15 minuter helt slut, typ 89% i snitt
      Du 325w i 1h44min och 82% i snitt

      Jag har en bit kvar om vi uttrycker det så...

      Radera
  2. Nu har jag ju tränat enbart på effekt i stort sett hela detta år så jag har ju ett liitet försprång om vi säger så :-)
    Men helt klart, ligger man i så kommer siffforna! Såg till exempel att mitt tröskelvärde/ftp 2010 var 275watt! Så det finns potential även i dig skulle jag tro... Men ett stort men, man måste gilla smärtan... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar är nog fel ord, men då du kör på 82% i snitt och jag på 89% i snitt så tycker jag du tar i för lite
      Men å andra sidan så behöver du ju tydligen inte ta i mer :-)

      Att ligga och "fisa" med 82% kan man ju göra länge som fan (typ hela vätternrundan), men då blir det ju inga watt att prata om, och då tvivlar jag att de ökar nått alls heller (för mig)

      tror fortfarande att våra effekter inte är överensstämmande, för annars så skulle inte våra miltider va så nära varandra som dom är trotts allt

      Men nu då både du och jag köper oss varsin effektvevarm då blir det lättare att förstå skillnanderna

      Radera