söndag 9 september 2012

Ta inga beslut då man är trött

Samma som suget efter ett tempolopp då man är utvilad så är osuget lika stort just imål trött som en örn på just nämnda tempolopp, då längtar man inte alls till nått jobbigt.
Lätt också att tänka typ "en Ironman hur svårt kan det vara", speciellt då man är helt utvilad. Idag då jag sprang 23km så hade jag inga sådana tankar, i vart fall sista 7km. Ändå tog jag inte ut mig speciellt hårt. Att springa 2h (som det tog idag) är som att jämföra med 6h sub8 fart i cykling, i vart fall för mig. Det är en jäkla plåga att kuta, kanske Beep testet sen igår satt i, jag undanhöll nog sanningen i förra inlägget, för jag sprang ett till test direkt efter det första, och plåga mig till strax över 10, så nog ska jag erkänna att det var lite slitet i benmusklerna då jag inledde rundan idag. Men nu är det gjort och ett par sådana långkörare innan Lidingöloppet så är vi nog i hamn med sub3, bara jag varvar det med lite högfarts 10km däremellan. Nu Palt

4 kommentarer:

  1. Med 5.10 tempo så är sub 3 timmar inte någon match. Springer du i 5.10 tempo så bör du landa på 2.35, men LL är visst tungt i slutet.
    Så jag gissa att du kommer i mål på
    2.28.35.

    Det är något speciellt med att hänga på sig en nummerlapp.
    Du får sätta upp en liten vadslagning på sidan, se vem som kommer närmast...


    SvaraRadera
  2. Kent, nu är du allt lite förvirrad 2.28!!!, men jodå jag tackar för förtroendet men det blir nog lite väääl snabbt för mig

    Bra ide dock att göra en gissningstävling utav det, då måste man ju ha ett pris också, få se vad Sportringen kan sponsra med?! En Scott foil med zipphjul eller kanske en slang...

    Jag kommer dock inte gissa själv, för är det nått jag kan så är det gissa mina och andras tider på tempolopp...

    SvaraRadera
  3. Du får köra med negativ split på löpningen så ska du se att det ordnar sig.
    Jag menar springer du 23km med 5.10 tempo på tränade/trötta ben utan att ha någon avtrappning i träningen som man normalt har inför ett lopp.
    Är optimist...

    SvaraRadera
  4. Jag har en del begränsningar i mitt tävlande/träningar, jag är kass på att toppa form. Visst jag har försökt trappa av, och jag har försökt att inte trappa av, försökt hårdköra dagen innan osv osv, men jag blir inte nått formtoppad, är lika bra/dålig hela tiden. Visst jag springer fortare och fortare just nu, men det är mer som en stigande trend med stigande träning, det är inte så att jag helt plötsligt springer 23km med 4.50 fart bara för att jag toppar nån form (men det är ju ganska uppenbart att jag inte gör rätt)

    SvaraRadera