lördag 8 september 2012

Åter igen en bekräftelse...

...på att man blir "bra" på det man gör.
Provade genomföra BEEP testet på jobbet idag och var helt övertygad om att med min lite lägre vikt och mera löpträning så skulle rekordet krossas rejält, men se det blev tji på det, visst jag slog rekordet men endast med en längd så nu lyder mitt personliga på 11:3
Så man måste alltså fortfarande träna det man vill prestera på. Ska försöka göra testet varje jobbpass ett tag framöver och se om man kan öka ett rejält kliv, i vart fall upp mot 12 skulle va trevligt. Testet är skrivet för fotbollsspelare så att ha "start och stop" i sin normala idrottsutövning är nog en rejäl fördel...

3 kommentarer:

  1. Lycka till! Hoppas du uppnår din tolva!!!
    Som du själv konstaterat, man blir bra på det man tränar...

    SvaraRadera
  2. Försöker in i det sista förneka att det är så att man måste träna cykel för att bli bra på just det, men jag verkar få ge mig...ska ge 12:an ett försökt i vinter, men jag anar att jag är för gammal för att lyckas, bara nåra fåtal soldater har lyckats med att passera 12...att då Håkan Mild gjort 19:2 ter sig tämligen omöjligt, men å andra sidan var han inte säker på att det var så. 15-17 verkar nåbart för en elitkille men 19!!

    SvaraRadera
  3. Fyy fasen! Jag tänker inte ens försöka jag ;-)
    Håller mig till mina watt träningar på trainern jag, de är inte alls jobbiga, inte alls!!! ;-)

    SvaraRadera