torsdag 2 augusti 2012

Plågodag

Började med att förvärma inför torsdagsträningen med att utmana Riströms broarna runt rekord med linjecykel. Fredrik hade klämt till med 42.10 och med mycket vilja och lite oflyt med vinden inför ett begynnande ovädersmoln så kom jag in på 41.58. Att sedan själv torsdagsträningen regnade bort är en annan historia, men jag var ändå nöjd med dagens tid i sadeln.
Efter lite titta på fotboll i regnet så klev jag upp på löpbandet och rev av ett bergspass med Phelps som sällskap på tv:n framför mig. Tungt men säkert nyttig pulshöjare i löparskorna. Så nu kan jag somna sött med bad och golf på programmet imorrn.

Hoppas att Fredrik tar utmaningen på lite allvar och klår min tid så jag sporrar mig själv att köra ännu lite fortare. Jag har även en tid på tempocykeln som jag rev av direkt efter tempo KM förra veckan, och den är på 40.17, men den hoppas jag kunna tangera en bit utan att först trötta ut mig med ett klubbmästerskap, det låter som en rimlig möjlig lyckosam utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar