fredag 31 augusti 2012

Är detta att överdriva?

Detta år har jag tänkt nöta på tempocykeln på rullen, för det har jag aldrig gjort förrut så det är väl dags att ge den några "mil". Kikade i träningsdagboken och om polarprogrammet räknar rätt så har jag endast dryga 150 mil på tempocykeln sen den var ny 2009?! Kan man skriva nyskick då man säljer den då?
Nu kanske det inte blir så där våldsamt mycket mer tid i den obekväma sittställningen ändå, för tanken med tempohojen och trainer var att då jag nu endast ska grensla TACX:en en gång i veckan så är det väl lika bra att ta den utmaningen på TT. För fram till och med mars så skall inte jag prioritera trainer alls, tanken är alltså ett pass i veckan på den, bara så man kommer ihåg vilket håll man vevar pedalerna. Tortyrredskapet som skymtar bakom kommer mer tid att nötas på, i vart fall i 4 veckor till...



Monterade fast den igår och la handduken tillrätta och insåg att jag faktiskt spände fast den med disk och hed3 framhjulet, kanske lite överkurs med så mycket aero för fläktarna står ju på varsin sida och alstrar dubbla kantvindar. Får kanske ta och göra ett byte till nått vettigare träninghjul så småningom. Ride on my friends...

3 kommentarer:

  1. Fin bild!

    Blir lite tårögd.

    SvaraRadera
  2. Vad är det för löpband du har?

    SvaraRadera
  3. Tom: Jo visst är den fin, du har väl haft en likadan, gode exakt likadan om jag inte minns fel..

    Kent: Monark Exercise, just den modellen jag har finns inte kvar nu, men liknande finns

    SvaraRadera