torsdag 12 juli 2012

Vision och mål 2013

Lite tidigt med 2013 redan kan tyckas då 2012 inte ens har börjat för mig, ja den säsongen lär iofs aldrig börja som det verkar. Intet ett lopp ännu genomfört (bortsett från VR givetvis).
Målet för året var ju just Vätternriundan och Klassiker grenarna, men nått litet ynka motionslopp tänkte jag mig ändå få i protokollet, skam den som ger sig så jag pusslar vidare med livet.
MEN...
Jag behöver ett mål inför 2013 annars blir det saft och bullar med rodelträning i soffan, vilket också låg på lut. Att verkligen trappa ner cyklingen och kanske kuta mer eller nått annat roligt, för att hålla igång är min melodi, kroppen mår ju så mycket bättre.
Så efter en del grubblerier så har polletten trillat ner och målet för nästa år är så gott som spikat, gjutet eller hugget i sten. Cykelvasan!! Varför har jag inte sneglat åt det hållet tidigare? Nämnde detta för Rikard under kvällens trevliga middag familjerna emellan och han högg som gammelgäddan direkt. Då fick han ju fog för sina tankar på ny MTB dessutom, två spikar på smällen.
13 månader från idag, så lång är nedräkningen. En gemensam familjesammanstråling skulle kunna funka och kombinera detta cyklande med lite semester i varsin husvagn i Mora trakterna låter väl som en strålande plan för allihopa.
Cykeltarmen sken upp ganska mycket så där på en gång, tänk va lite kan göra så mycket. Så vi firade lite med att ta ett löppass på en knapp timme, som kalvar på grönbete. Kul...

3 kommentarer:

  1. Hejsan Stefan!
    Kul med fler cyklister som tänker satsa på MTB Vasan.
    Jag åker ner i år för att "reka" banan för 2013.
    Han inte seeda mig för att köra i tävlingsklass så det blir att agera motionär i startgrupp 32, surt men det får väl gå detta år.
    Vi blir ett 10-tal från CK Sävast på MTB Vasan i år.

    //Håkan

    SvaraRadera
  2. Du som då verkar ha koll, hur seedar man upp sig till tävlingsklass, och vad krävs i övrigt för detta? Licens?

    SvaraRadera
  3. Det finns en del långlopp i MTB som även räknas som seedning för kommande MTB Vasa.
    Givetvis så måste man köra i tävlingsklass ex. M45.

    Kolla på vasaloppets websida vilka lopp som är godkända.
    Finns en del lopp i augusti-september som gäller som seedning för 2013 samt några lopp under försäsongen 2013.
    Har man kört en MTB Vasan (troligen även motionsklassen, vet inte säkert) så gäller det som seedning till året efter.

    Tävlingslicens för ex, Nybyn eller Team Norrbotten krävs. Engångslicens funkar tydligen också.

    /Håkan

    SvaraRadera