tisdag 3 juli 2012

Tröttelitrött

Rekordmil och rullskidbanrace var dagens program i fyrkantserien. Var så otaggad man kan va inför detta av flera anledningar och den främsta var att jag absolut inte ville sträcka mig eller vurpa eller nått annat dumt inför stundande Vansbrosimmet, jag skulle aldrig förlåta mig själv för en sådan dummhet. Den andra var att jag inte hade tid att slutföra kvällen pga av besök klockan 21.00 i husvagnen, och den tredje och kanske mest utslagsgivande, jag var så lat som det bara går bli idag.

Cyklade direkt efter Jonas (en av sönerna) final i KM tennisen i Piteå tennisklubb mot Hemmingsmark och rekordmilen, hade inte ens tänkt köra då jag inte hade tempohojen men då nu ändå Micke skrev upp mitt namn på startlistan så var det väl bara ställa upp för de övriga. Helt otaggad rullade iväg och då jag kom till vändningen inte ens hade kommit över 83% i puls så tog jag i lite mer så jag fick en anings gnutta på rött i vart fall. Placering okänd

Vallsberget rullskodbana, först en varv på tid med enskild start, samma otaggad där så det blev medioker tid. Heatet sket jag i helt och rullade direkt efter detta hemåt för tiden började tryta.

Åt David Hedlund fanns nog inget att göra antar jag, han såg stark ut...i övrigt ingen koll på placeringar
Lite spännande race på denna tuffa bana, dock aningens för riskabelt för min smak, det är trångt och går riktigt fort emellanåt. så kul att ha provat, men ingen mer gång för mig.

Har insett igen att motivation är en bra ingrediens i idrottsutövande, och den saknades helt idag därav blev det som det blev, hoppas bara det går över snart, just nu känns det dock inte så.

2 kommentarer:

  1. Låter lite håglös Stefan, tror du ska komma hem på byn och följa ut på ett pass fika cykling till forsen, det är bra för motivationen.. Jag och Ulf Nilsson körde V-V i gårkväll i stället för race på rullskidbanan, gick mycket bra och vi snittade 34/km tim...

    SvaraRadera
  2. Känner mig rätt håglös, är inte ens fikasugen. Ni kör hårt, jag tror jag inte skulle hinna med på en trimmat moped ens!

    SvaraRadera