söndag 15 juli 2012

Söndagsträningen återuppstod

Tror genast vi spräckte deltagar rekordet för gemensam träning för 2012. Trots att vi kombinerade med ett fyrkanten lopp på långa dryga 10 mil. Vi var 11st förväntansfulla cyklister som i ett till en början soligt väder gav oss iväg ut i på de kända älvsbyvägarna.


Sträckan för dagen var Visträsk, Vidsel, Norrabyn, Bodenkorset, Brännbergsvägen och till våran mållinje. Starkast idag var Boldrup, Lundberg, och Per. Snabbast var Forsberg som tog spurten. Själv så var jag nöjd och stum i benen, en ovan känsla för mig men ack så rolig faktiskt, pulsen fick jag inte upp normalt men det får jag lösa en annan dag.


Nu är då söndagsträningarna igång och nästa gång så ska vi inte skrämma bort någon med ett träningslopp, så väl mött om en vecka då blir det sol, cykling i lagomt tempo och nytt deltagarrekord hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar