onsdag 11 juli 2012

En kväll av test

Fyrkantserien gjorde premiär i Boden terräng, 3 korta lopp stod på programmet.

1. Varvlopp på heden basen, lite strul innan de som ville bestämma hade bestämt hur det skulle köras, tror det är lite prestige på hur man tycker loppet skall passa en personligen och man vill få sin vilja igenom. För mig kvittar det, jag var där idag enbart för att bli trött, ides inte ens lyssna så jag förstod hur upplägget var, det vart för mycket snack för mig. Vi körde tillslut fyra varv med spurt på varje och man fick räkna de 3 bästa. Första vart lite strulig av anledning, men där blev jag 6:a, men jag hade inte förstått att vi skulle samla ihop efter varje, det sköt sank i min taktik för detta lopp :-( Andra varvet så blev det en 3:e plats, näst sista varvet sket jag helt i för att prova ett nytt grepp, då jag visst att jag var helt sist så var ju alla samlade och det var dags att köra igen då jag kom ikapp och då gick jag upp i spets och öka farten, ingen ville tydligen hänga med så jag mata på, otroligt nöjd med pulsen, höll 93-95% hela tiden, helt i onödan för jag var typ en evighet före de andra då jag bröt mållinjen, men det var ju träning och prova nya grepp som var prio idag, inte smarthet.

2. Kort linje till en korsning och tillbaka till basen. Hade noll koll på när vändet kom så nån riktigt chans på spurt till spurtpriset fick jag tyvärr inte, jag hade gärna tröttat mig lite där. Inför spurten så var jag inte så taggad konstigt nog så det blev lite halvhjärtat en 6:e plats

3. Kort linje med avslut med Rödbergsfortets backe blev en flopp, grinden var inte öppen trots att den skulle va det. Så vi grupperade och vissa hade polskrikstag och några fick till ett linjelopp med ny mållinje. Var lite rökt från lopp ett fortfarande så jag väntade i mitten/slutet på klungan och tänkte mig på ett 1,5km avslutning för att testa, men cykelsporten är ju som den är och så länge man inte är Fabian C så ter sig ett sådant försök helt meningslöst då de andra ligger bakom och fisåker i suget, men nu har jag provat. Så jag ska nog hålla mig till det jag är minst dåligt på så länge man har åkare runt om sig som är mycket bättre tränad en undertecknad. Men dessa lopp är ju som gjorda för att testa.

Summa sumarum en bra kväll för trötthet och test, förmodligen kasst för poängen i sammandraget i fyrkantserien för mig personligen, men då hade jag varit tvungen att köra annorlunda....Ungtupparna med ålder av hälften av sin egen och träningsmängd förmodligen dubbelt än min var som väntat i topp på de flesta sträckorna, men ändå kul att kunna tampas lite i vart fall trots de dålig oddsen. Filmen är från avslutet på sista loppet, från vändet och tillbaka, kul att se vad som händer bakåt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar