tisdag 26 juni 2012

Så lika olika skillnader

Hur kan så lika saker va så olika, finns många olika exempel på likheter som är olika, vi börjar med...


Cola som Cola, men i glasflaska är det så mycket godare än i plast eller aluminium, jag kan inte sätta fingret på vad det är men godare är det...

Vi fortsätter med...


Cykling vs. Löpning, jag utsatte mig för båda idag, att springa 30 minuter med 85% i puls är inte så där jätte ansträngande i vart fall inte om man jämför med att ha 85% på cykeln, men det är ju som samma puls...

Att sedan +6 grader på våren efter en kall vinter är ohyggligt varmt medans +6 grader mitt i sommarn och man fryser ändan av sig, borde ju va samma samma så att säga.

Finns många fler exempel att rada upp. Dock så är jordgubbar exakt lika gott här hemma som på Mallorca...


...dock är skillnaden, den stora skillnaden priset...men idag var det överkomligt lagomt lågt...en liter slank ner utan problem.

1 kommentar:

  1. Oj, jag tycker tvärtom om löpning vs. cykling. 5 km löpning tar i princip musten ur mig för ett par timmar framåt, men att cykla 50 km säg 8för jämförelsens skull?) - lätt sköljspass. Konstigt att det kan vara så...

    SvaraRadera