måndag 25 juni 2012

Brännbergs trippeln

16 åkare mönstrade upp för att plågas i grupp, tänk att det kan va så kul att bli trött tillsammans.

Tempolopp ett: 4,7km uppförs, gick ut för hårt, men blir lätt så då man är ovan att plåga sig med andra, fick syra efter 500m och den är svår att bli av med, men jag hämtade mig ganska bra och gick in på 6:e plats där bengeten Petter var överlägsen vi andra

Rutinerad och avslappnad inför start
Tempolopp två: Samma sak fast åt andra hållet, var övertygad om att detta skulle passa Per som handen i cykelhandsken, vilket det också gjorde. Boldrup skrällde dock med en delad 1:a plats och Petter åter igen på pallen. Själv grymt missnöjd, trodde detta var mer min grej än uppförs, men med tappad vikt så verkar jag ha tappat en del muskler för slättraget vilket jag iofs har förstått sedan tidigare...
Peter förvånad som vanligt
Linjeloppet: Kul som attan då det blev många olika försök till utbrytningar och farthöjningar blandat med lurpassningar och att även spurtpriserna bröt av lite. Fick mig en pinne på första spurtpriset där Mattias spurtade som en furie och jag och Per mest bevakade de andra. Det andra spurtpriset sket jag helt i för att Mats redan fångat in detta med en jätteutbrytning. Fick ett erbjudande om ett "leadout" inför spurten av Per som var grymt stark idag. Jag tackade för kaffet och förvaltade uppdraget på bästa sätt och knep 1:a platsen med ett halvt hjul til Petter som åter igen var på pallen. Totalt så fick jag å Mattias samma poäng på linjet då man räknar in spurtpriserna, men som förutsättningarna innan loppet delgavs igår så var målgången avgörande vid lika poäng.

Går det för långsamt om man hinner ta kort under loppet?
Summasumarum en riktigt bra träningskväll för alla inblandade, så här bör fler kvällar vara för att vi skall utvecklas i rätt riktning, istället för att varje pass lukta på blommorna vid ensamcyklingarna...så jag skickar en passning till annordnande klubbar i fyrkantserien, det behöver inte bli en hel vetenskap för att göra en träningskväll, gör det enkelt och intressant och på rätt tid (så det inte krockar med annat i möjligaste mån) åsså är det bara köra på...hoppas inte det regnar imorrn för då fortsätter vi med nya tag i Piteå...

Resultat och sammanställning finns som vanligt på NybynsIK hemsidan
Väntan att få bli trött
Per spänner alla muskler han har, Micke är imponerad
Kul med cykelsnack och glada skratt efteråt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar