lördag 26 maj 2012

Tempo premiär i Luleå

Micke och Mats, tackar vi för dagens anordnade lopp
Luleå CK anordnade ett tempolopp idag och lämpligt nog 2km från jobbet och ännu mer lämpligt att just efter jag slutat jobba.
Packade temporaketen igår morse i bilen och insåg att jag inte suttit på den sen VSM, eller kanske rekordmilavslutningen ifjol, men dock inte en sekund på rullen.

Luftas för första gången 2012
Dryga 21km var sträckningen men med en massa vind från alla de håll, i stort så var det sida mot ut och sida med tillbaka. Startade medvetet lugnt, men då jag efter 4km knappt hade passerat 80% i puls så insåg jag att det gick för sakta så då tänkte jag öka men det gick inte så mycket fortare ändå. Sträckan ut gick på 16 minuter och sträckan tillbaka gick också på 16 minuter för en sluttid på 32.01 vilket gav en 2:a plats efter Måns som dominerade totalt detta, utklassade helt hela startfältet. Kunde dock inte ha kört en sekund fortare det är då klart, kroppen ville inte det någonstans, ingen speciell del som knorrade mest utan träningen i vinter har gett den här farten och det är bara acceptera.


Dagens vinnare ser oberörd ut, han hade lite högfärdshosta också... ;-)
Starkt kört av Kent Nilsson som inte pysslat med detta så länge, men varit på Mallorca och tränat samt har en motor utan dess like löpare som han är.

Kent ser och är stark...
Nu är säsongen igång och det är kul, hoppas man får möjlighet till ett par pulshöjare till innan det blir vinter.

3 kommentarer:

  1. Tempohosta för fasen, tempohosta - inte högfärdshosta!

    SvaraRadera
  2. Bra kört Måns & Stefan! Kan intyga att hostan (vad det nu är för typ av hosta må vara osagt) infunnit sig även för mig. Vi får lägga ut småspik utefter banan nästa gång Stefan. För inte hinner väl Måns byta däck och ändå slå oss? Eller?

    / Kent

    SvaraRadera
  3. Jag måste alltså ha gjort nått fel, varken mjölksyra eller högfä...förlåt tempohosta...ja, han hinner faktiskt stanna å pinka

    SvaraRadera