måndag 14 maj 2012

Dag 17 – Mallorca 2012 – Haren och sköldpaddan


Fredrik var trött i ögat och ville inte cykla med oss så tidigt på morgonen, speciellt med tanke på att han numera bor på andra sidan ön, så han tog ett eget pass enligt utsago. Jag å Anders drog iväg ett rimligt tänkt lugnt pass vid 08.00, destination Santa Maria. Järnmannen var fullt återställd och drog som ett lok mesta tiden, vi tog det dock lite lugnt i backarna för att spara lite ben för kommande turer. Dock hade (h)järnmannen glömt sina vattenflaskor på rummet så jag delade broderligt med mig en av mina, som vi sedan fyllde på vid halvtid på en Eroski.

Grönt är skönt
Ett fika på det vanliga Santa Maria fiket blev det enda stoppet, första för året faktiskt, annars låg herr Nilsson och borrade nöjd som ett barn i spets.
Vid Nygrensbacken så hade jag förhoppningar att vinden skulle vara åt andra hållet för en gångs skull, men icket sa nicke, vinden blåste exakt åt samma håll som vanligt, men jag gav rekordet ett ärligt försök. Öppnade ganska optimistiskt men hade en liten svacka på slutet, för att bota den så kugga jag ner och ökade i en förhoppning att det skulle hålla, och det gjorde det…nytt rekord på 09:19 med mersmak om vinden varit bättre. Sen lär ju upphovsmannens tid vara bättre än detta, men klubbrekordet är dock ett faktum, Nygren går ju som i en annan division än oss slapptaskar samt att han inte är allierad med oss Nybyare i rött

Lite blyg
Träffade på en sköldpadda i Calvia som hade allt annat än bråttom på sin tripp över vägen som troligt vis blev hans sista, men jag fick ett par bilder på den innan liemannen i form av en bil förmodligen ändade livet, jag hoppas givetvis att han klarat sig, men oddsen var dåliga. Ville inte lyfta bort han då man inte vet vad dessa bär på för basilusker. Den enda hare vi såg var dock redan överkörd, så vitt jag vet så leder sköldpaddan racet ännu…
Varför först transportera apelsinerna till sverige för att göra juicen för att sen transportera juicen tillbaka hit är en gåta.
Nu blir det strax jordgubbar i dubbel dos, för igår fick jag inga alls för första gången på semestern…

Sammanfattning:
Sträcka: 94km
Tid: 3.32h
Höjdmeter: 971m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar