onsdag 9 maj 2012

Dag 12 – Mallorca 2012 – Its hot, dam hot


Johan med familj åkte hemmöver idag och Anders vilar sina stackars ben som han plågat länge nu så det blev jag och Fredrik som tog ett eftermiddagspass i hettan, en bra bit över 30 grader visade kvicksilvret då vi drog iväg på korta bergsrundan, tror det var upp mot 34 grader som skönast

Någon har koll på oss i Nygrensbacken

Bara att kassera
Efter bedömt 1km så fick jag punktering, om mitt minne inte sviker mig så är det min första på ön. Lite snabbt och snärtigt så byttes slangen och den eländiga glasbiten som borrat sig igenom de annars så tåliga Pro Race 3 blev bortplockad.
Röd oljad brunstig iller...
Fredrik klagade på värmen och att jag hade mycket lägre puls än honom fastän jag tog spets och drog mesta tiden, men då det blev dags för körning uppför Gallilea backen då var han snabb som en röd, oljad, brunstig iller och pep iväg som en häxpipa, jag hade inget att sätta emot utan tog direkt min egen takt. Mitt mål för dagen var iofs inte att sätta några personliga rekord utan mer att ha en jämn och hyfsat hög snittpuls för en gångs skull, så kallad snabbdistans. Jag drog väl 95% av tiden och fick min längtan efter just lite puls uppfylld, skönt pass trots att det inte svalkade så mycket idag i nedförskörningarna och vädergudarna har tydligen lovat varmare och varmare för varje dag nu, men Anders gillar ju värme har han sagt, så vi får se vad han säger efter lördagens kraftprov…


Vilodag för Riström imorrn så det blir nog jag och Anders som tar ett plattpass imorgon på lämplig plats.

Sammanfattning:
Sträcka: 65km
Tid: 2.27h
Höjdmeter: 1072m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar