tisdag 29 maj 2012

Antiklimax

Fyrkantserien i Piteå stod på agendan idag, blev upphämtad av Per i sin nya traktor och Engman slog följe med oss också, biltaket vart fullt.

Fullt

Haraholmen var platsen för drabbningen och det var 11st åkare som anslutit för kamp. Vi började med ett 5km tempolopp som Micke av någon anledning inte vill vända på så det blev medvind, så vi fick plåga oss i motvinden utan att njuta av farten.
Gick bättre än väntat för egen del, fick inte pulsen över 89% och snittade enbart 87% men slutade ändå som tvåa, 6 sekunder efter Per. Jag väntade att Måns skulle köra om mig som ett möte, men han drack tydligen mjölksyra till middag och stumnade och kom en bit efter.

Del två var på en rundbana där vi spurtade för vår överlevnad. Öppnade med att värma upp i fyra varv. Värma och värma, jag blev kallare och kallare för varje varv som gick kan bero på för lite kläder på sig, sen äntligen så fick vi öka lite för de nästföljande fyra varven var poängsamling 3, 2, 1 poäng fördelades, jag prickade in vinst i första och i andra är jag grymt missnöjd med, satt och sov då de främsta gick iväg, usch, skäms på mig, den tredje sket jag i och den fjärde blev jag trea. Mest poäng samlade Peter Lundbäck.
Akt två i rundbanan var då att vi gick direkt över till eliminering, där den siste i varje varv åkte ur. Kändes perfekt hela vägen och hade ingen svacka, bevakade inte bara den sista utan ville va topp tre varje gång för att vara säker. De två sista kvar blev jag och Per och inför avgörandet så fråga Per om han fick en klunk vatten och strax därefter så fick jag framhjulspunka, hmm. Så det blev ingen combat sista spurten, Per fick den helt gratis så det blev first looser på detta lopp också för mig, surt antiklimax.

Kul tillställning av Piteå CK, mera sådant tack, bra träning som attan att sporras mot varandra.

Poängställning finns att begrunda på Nybyns hemsida...

Väntan, Per var lite sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar