torsdag 19 januari 2012

Sent ska syndaren vakna

Varför har jag inte investerat i en CX tidigare, frågor man kan ställa sig nu då man har facit. Helt perfekt vinterträning. Idag var det från -4 till -7 beroende på vart jag cyklade. Dubbdäcken bet helt perfekt även fast det var lite spårigt och delvis halvt oplogat, då det blev helt oplogat och man körde i bilspår så blev det lite svajigt men det var ju bara på vägen utanför huset så den korta biten gjorde inget.

Premiär turen blev till Björkberg och jag tog det grymt lugnt så jag skulle vänja mig vid känslan på snö och slippa syna snödrivan på nära håll. Shimano 105 komponenterna överaskade positivt, smekte in växlarna utan minsta knorr, visst lite schlekigare (aningens odistinkta) kändes växlingarna om man jämför med Dura-Ace men det är endast en liten skillnad, bakväxeln funkar klanderfritt medans framväxeln är lite för oexakt för att va bra, där är DA överlägset bättre, 105 framväxeln kan man inte få skrapfri i ytterlägena tyvärr. Sen att DA är betydligt lättare ska man inte sticka under stol med, men man får som alltid vad man betalar för.
Styret skulle nog ha gjort sig bättre med 44 med compact böj, men då jag nu hade detta styre liggandes så får jag nöja mig ett tag.
Dock kallare än -10 tror jag blir kärvt med att klä sig utan att frysa, idag gick det fint, ingen tillstymmelse till kallt, men det är väl svålen som isolerar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar