fredag 27 januari 2012

Segdragen ansats

Som alltid så verkar ideer som jag kommer på under kvällen inte lika briljanta på morgonkvisten, samma sak idag, jag hade bestämt mig att cykla CX då vädret skulle va rimligt. Vid uppvaknandet så verkade dock själva påhittet helt orimligt, men jag trotsade lättjan och satte mig istället vid tv:n och kikade på damdubbel finalen i tennis. Då sändningen från Australien var slut så knockade jag latmasken och klev upp från soffan och bytte om för utomhusträning. Med morgonpasset i lurarna så cyklades den berömda Brännbergs vändan i lätt snöfall, perfekt före i övrigt och ganska bra temperatur, -9 hade jag som kallast, tårna var det enda som knorrade lite men det var inte olidligt på nått sätt. Träningen ute blir inte lika tröttsam som på trainern men man blir som trött på ett annat sätt, lite matt i kroppen en stund efter passet. Jag hoppas det är ett bra komplement till min annars så omväxlande vinterträning, 5mil noteras i dagboken, men bara 68% i snittpuls, gör en liten notis om att det var njutbart så man nästa gång sliper boxa ner de onda tankarna lika hårt som idag...


Lite suddig bild, tror det var imma på linsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar