onsdag 4 januari 2012

K9

Bara för att man är på Kanis och åker skidor så hoppas man att man slipper odågorna i spåret, det är ett skidspår inte ett hundspår. En massa spår av hundtassar i spåret är lätt irriterande, blir så knöligt i onödan.
Sen finns det ju rätt många som är hundrädda även fast knasbollarna till ägare inte tror det, stackars dom som inte ens får vara ifred från dessa fyrbenta på skidspåret. Själv är jag inte det minsta hundrädd, tur det, för när jag passerade ett av ekipagen så manade ägaren på gråhunden "kom igen nu, häng på, full fart", vilken idiot, tänk vilken ångest en hundrädd skulle få om denne fick höra det bakom ryggen...den här byrackan hade dock ätit mer bullar än jag, så nått hänga på blev det inget av...Tror jag ska leta upp nått hundevenemang till sommaren och cykla fram och tillbaka bara för att ge igen. Jag har inget emot hundar, det jag är less på är tröga ägare som inte tänker...



Nåjå, skidåkningen idag var lite tung, snålblåsten och drevandet gjorde lagomt motstånd i spåren, hade dock valt rätt stil med skateskidorna, men oj så vackert det är med snön i träden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar