måndag 30 januari 2012

Före sin tid

Tisdag var det tydligen inte idag och jag som hade gjort en tredagars plan för träningen, men sin vana trogen så sket det sig innan den börjat. Jag var helt säker på att det var tisdag tills min tennisspelande grabb annonserade att det var dags att åka till piteå för träning.
Jag hade ju planerat skidåkning idag, så det blev ett löp pass istället.


Det blev 10km i -10 i piteås omnejd, lite småhalkigt emellanåt men ändå helt ok.
Avslutade passet med en dusch i tennishallen och en värmande bastu.


En läsk och åskådare på tennisträningens sista 30 minuter som nedvarvning satt perfekt.
Jag har varit lite orolig inför VR då jag samtidigt tränat skidor inför VL, att det blir för lite cykel så att säga, men jag tror det är ok, sprungit några gånger senaste tiden och det går fort att bli "mindre dålig". Dagens pass var faktiskt över förväntan, bra puls och hyfsad fart.
Har börjat spåna på möjlig vasaloppstid och den tänkta och inriktade tiden på 7.45 kan va möjlig att bättra redan innan start, 7.15-7.30 tror jag faktiskt är möjlig, dock inget krav, så länge VR är under 8.00 så är 7.45 tillräckligt på vasan för att nå slutmålet med klassikern. En totaltid på 19.44 ger en plats på 200 listan i klassikern, låter helt ok i mina öron, men det är bara ett lopp avklarat ännu, många pulsslag kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar