måndag 21 november 2011

Skitpass

Vilken morgon, strålande sol, ja det lilla som syntes utav den då den masade sig upp över trädtopparna, den såg lite trött ut, precis som jag brukar vara innan klockan är lunch. Snörde på mig löparskorna och gav mig iväg.
Precis lagomt varmt/kallt på -7 grader, härligt att man slipper svettas floder för en gångs skull. Trallade på i "springa långt fart" och tänkte på ingenting. Tyvärr min vana trogen så vaknade resten av kroppen lite senare än huvudet, så tarmrörelserna satte igång som brukligt då jag är ute och kutar, fick korta av passet med 2km för jag var inte så sugen på ett skogsbesök, speciellt då jag inte tog med mig nödpappret som jag brukar ha med mig. Men jag tycker att 18km blev helt och fullt nog. Klart intressant att mina löppass blir inte bara oftare än MTB passen, dom är även längre än sträckorna jag åstadkommer på sadeln.
Men det är ju bara november ännu, jag tror jag hinner tampas med trainern så småningom...

2 kommentarer:

  1. Alltså Stefan!
    Det är nått fel här när du springer längre än du cyklar mannen ;-) Verkar som du faktiskt gillar att kuta :-)
    Träna på nu kompis!!!

    SvaraRadera
  2. Jo det är rätt härligt att springa faktiskt, man behöver inte ta på sig så våldsamt mycket kläder såsom då man cyklar, sen blir som pulsen jämn och lagomt hög fastän man inte tar i så mycket, på cykeln får man ju ta i så det knakar i carbonfogarna för att hålla hög puls.
    Så jag tror rätt spontant det här upplägget blir kanon, dels för vasaloppet och även för sub8

    SvaraRadera