lördag 12 november 2011

Lördagsmys

Vet inte om det är min yngste son eller jag som njuter mest. Men scenariot är vanligt, de gånger jag pratar lite om att cykla ett pass i garaget så hugger grabben direkt och bokar plats framför Tv:n. Svårigheten brukar vara att välja Disneyfilm, de mest valda är Up, Cars och Toystory med några väl valda inslag av övriga filmer som Walt erbjuder.

Jag kan innehållet i dessa filmer rätt ordagrant, men det gör ingenting, sällskapet av någon som inte bryr sig om att man svettas floder och pustar emellanåt är ovärderlig. Jag får dock vara lite uppmärksam med att se till så att fläkten inte blåser han rakt i nacken. Vi pratar inte så mycket med varandra under de ca 75 minuterna filmerna varar, men uppskattningen av varandras närvaro är ömsesidig och vi njuter fullt ut med lite sporadiska skratt emellanåt.

4 kommentarer:

  1. Häärligt Stefan!
    Låter som riktig bonding med grabben kan ju inte bli
    bättre... Men om du orkar skratta såå tar du inte i tillräckligt min vän ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja kontakten med barnen är nog rätt bra, blir nog så med tanke på att vi inte haft dom på dagis utan vi varit hemma med dom hela uppväxten fram till skolåldern, hur härligt som helst. Visst är dagis bra då man måste och inte kan lösa det på annat sätt med tanke på jobb o så, men vi har ju valt att vara hemma, för jag anser väl att man skaffat barn av en anledning, och det är då i min värld inte att dom skall uppfostras av någon annan. Sen vill man väl vara nära barnen då dom är små, helt plötsligt så smäller det bara till och så flyttar dom hemifrån...

    Sen ang skratt, jag vill gärna ha kul på träning, sitter sällan och sliter mitt hår av utmattning, tror mer på ligga under mjölksyran än över, jag håller ändå inte på med nån hårdsatsning till nått, förutom då sub-8, men jag gissar mig till att vi knappast kommer på på syratröskeln nå många sekunder där, gissar väl på 77-79% i snittpuls under knappa 8h

    SvaraRadera
  3. Du har rätt! Barnen har vi bara till låns... De försvinner mitt vad det är...
    Kul på träning, näää! ;-) Hehehe!
    Så kan man göra men det är inte rätt :-)
    Nää skämt åsido var och en gör det som känns rätt!!!
    Jag märker att jag verkligen tar åt mig av intervallträningen som jag nu kör varje vecka... Detta skulle jag gjort förra säsongen också eller så inte... Att den kommer nu kanske är bra så jag inte bränt ut mig i förtid... Nu känns det som jag får starkare ben hela tiden... Sub-8:an! Den känns redan som att den kommer att bli jobbig... Pratade som sagt med Riström på jobbet i veckan, han har ju kört tre stycken... Alla inkl han säger att de sista 5 milen är jobbiga... Trångt och att man börjar vara tom på kraft...
    Jag är mest oroligt för VSM som kommer bara 3 veckor efter VR, liite kort tid mellan tycker jag...

    SvaraRadera
  4. Du behöver inte vara orolig för vätternrundan, jag ser det mer som att det är sista timmen som är jobbig, och nu ska vi köra en timme fortare än senast, så problemet löst, vi tog bort den jobbigaste timmen ju...

    Mats och de snabba elitgrabbarna hade bara en vecka vila till SM och det funkade fint

    SvaraRadera