onsdag 9 november 2011

Jag mötte Lassie

Hade inget vettigt att rapportera om idag, fram till klockan var 19.45, då siktades allas våran Mighty Mike i rackerthallen i Piteå. Verkar som om han sadlat om, trodde han var en inbiten och envis rackare - fd elitcyklist som han är - som aldrig gjorde annat än cykling i nån form om han ska träna, men så fel man kan ha. Kul att han valde den ädla sporten badminton. Såg atletisk ut och klart deffad, verkar redan i slag för säsong 2012. Nu får dom passa sig i H150 eller vilken årsgrupp han nu cyklade i, har svårt att räkna så långt.

Inspirationen ledde mig till ett löppass på bandet då jag kom hem, tänkte att hur fel kan det bli, så jag siktade högt och stampade igång full fart, jo ok inte så fort men i vart fall så jag öppnade i en sån fart att jag skulle kanske kunna komma under min magiska gräns som jag aldrig varit under på 45 minuter på 10km. Låg lite efter vid 7km men la in en rökare och klämde in mig på 44.49, grymt nöjd. Nästa steg är att plocka tiden ute vid tillfälle, men nu har det ju fryst på så det får bli till våren eller nått. Den som väntar på nått gott väntar oftast för länge.
La mig på rulle bakom cykeln, gick lättare så även fast det var kantfläktvind från vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar