måndag 7 november 2011

Fjäska för chefen

Det har jag aldrig gjort, inte heller idag. Han ville ha ytterligare lektioner i badminton och det fick han, självklart så lärde jag han ett och annat innan match, för jag gick inte på knock direkt som björnen Baloo.

Splitstep, lite bättre timing i backhand, ta bollen tidigt vid nät och andra så behövliga nyttigheter behövde han fräscha upp. Men efter det så fick han nog mest ont i baksida lår och skinkorna efter utskåpningen, springa fick han göra tills han fick kramp i låren och gav upp på teknisk knockout, jag passade ju givetvis på att slå bollen så han precis hinner slå tillbaka den, lite kattens lek med råttan. Tänk om man kunde va lika överlägsen i någon drabbning på två hjul till sommaren, men den risken är knappast lika stor, inget man ska satsa sin veckopeng på i vart fall.
Nåväl kul var det, han tyckte samma men jag tror han ljög en smula, men jag har jobbet kvar och ännu inga hatiska sms på telefonen, så jag verkade klara mig även denna gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar