torsdag 24 november 2011

2000m vattenplask

Det var dagens simpass, inte som en delfin i vattnet, dock mer likt den berömda myskoxen...Nåja välbehövlig vattenvana är inte att förakta. Klorlukten hänger fortfarande kvar i bihålorna efter ett par mindre kallsupar i vågskalpet, förmodligen av det vågskalp som jag själv åstadkommer...

Tisdagens latmask klarade både jag och Per oss ifrån så vi grenslade faktiskt våra MTB cyklar och gav oss iväg på en strapats fylld resa i mörkret, läs mer på Nybyns IK sidan, där finns min berättelse från det passet, kul som attan och vilse var vi. Bilder här nedan...



För er som inte ids klicka på länken till Nybyns sida så läs texten nedan.

MTB stod på kvällens program för mig och Per. Vi startade kvällen med en rejäl pulshöjare på en slinga vid Högheden. Ingen utmanande stig, men hög puls var lätt att åstadkomma. På vägen hem så kom vi överens om att göra en liten avstickare för att kolla en stig som Rikard hade informerat om tidigare under dagen, "början kunde vara svårcyklad" sa han. Det han dock verkade utelämna var att andra delar var i princip helt ocyklingsbara överhuvudtaget. Nåväl, lite promenad med cykeln i släptåg var helt ok. Vi hade tveksamheter vid ett stigval men då såg vi två spår av löparskor som tog det vänstra spåret, så visste vi att det var rätt med tanke på Rikards kännedom om att galningarna från Skidlinjen brukar springa där. Spåren var lite trixiga att följa emellanåt (vi skulle vara riktigt kassa som indianer).
Vi måste nog dubbelkolla vägbeskrivningen med Rikard innan vi ger oss på denna igen... Kul pass på 2h30min i mörkret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar