onsdag 26 oktober 2011

Pip test med Elite(n)

Träningsmässigt så fortsätter jag på den inslagna vägen och plågar mina undersåtar med BEEP-test och lite blandade småhopp och en och annan armhävning. Cyklingen har lyst med sin frånvaro, då lusten fallit på så har det blivit så att man snört på sig löparskorna för en kränkning medelst asfaltlöpning istället.

Men hjärta lunga får sig tillräckligt tror jag, det är bara grenspecifikt som blir lidande, men det är inte ens november ännu så jag kanske blir uppskrämd av nån busig skrämmare på allhelgona som gör att jag vaknar upp och börjar nöta trainer. Rulletour som Mazze skriver om på sin blogg verkar intressant, tyvärr så är den gamla fortius programvaran inte kompatibelt med senaste utgåvan från Bill, så jag får nog damma av min gamle trotjänare från Dell där operativsystemens Volvo 740 (Windows XP) är installerat, oklart om själva datorn har tillräckligt med sås i kablarna för att driva runt etapperna.

När jag i morse kom hem från jobbet så låg det ett lite nätt paket från Elite. Mina Elite flaskor (6st) med en medveten inköpt neutral färgsättning för att passa till cyklarna har en defekt som jag iofs tror att fler märken har. Det är nämligen så att då man använder flaskorna med sportdryck så klibbar drycken lite i själva pipen och gör att den blir extremt svårdiskad. Att demontera själva pipen från korken är inga problem, men att diska pipen på insidan är en omöjlighet, då det inte räcker med att skölja, utan man måste rent fysiskt in med nån sorts verktyg för att gnugga bort beläggningen. Så den svartgrå ytan som lägger sig på insidan av pipen är inget som gör mig så överdrivet sugen att mosa in i munnen vid träningstörst. En av flaskorna har jag bara använt vatten som innehåll och den är fortfarande som ny, men de övriga är bara att kassera hela flaskorna trodde jag. Men då kom jag på att maila Elite och påpeka problemet och framförallt testa och se hur responsen var. Visst inga problem, dom mailade svar direkt och ville helst att jag skulle ta en bild så dom kunde skicka rätt prylar. Trodde väl aldrig att dom skulle verkligen skicka mig det jag efterfrågade, än mindre utan kostnad, men trot eller ej, men i lilla paketet så låg det snyggt och prydligt 6st röda pipar. Snyggt jobbat Elite, guldstjärna till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar