torsdag 6 oktober 2011

Slå en 7:a

Det kan man göra på många sätt, antingen så lirar man den gudomliga sporten Golf och har normalt sett 130-160m kvar då man halar fram järn 7:an, oftast som i alla andra sporter lite åldersberoende. Eller så gör man ettan stående med locket uppfällt eller i det fria, dvs slå en sjua...
Idag slog jag en sjua också, men inte nått av de ovanstående i detta fall, utan en av mina löparrundor, som just är sju km. Alla ni som sprungit gamla Älvsbyn Runt stafetten, så är det den gamla sträckningen detta.
Kände att jag hade det i kroppen, så jag öppnade lite lagomt så där, svårt att hålla igen första två, men sen så släppte jag på farten, pulsen var perfekt, precis under syratröskeln hela tiden, ville inte gå högre och slita onödigt.

Nu är det väl ingen monsterfart jämfört med andra, men sett till min egen löpkapacitet så är jag fint nöjd med 33.03, lite surt att inte komma under 33, men det får vi ta nån annan gång.
Cykling har det blivit lika dåligt som innan, det här regnet gör det inte lätt, men det räcker väl off-season att träna hjärta/lungor.

1 kommentar:

  1. Slå en sjua, inga problem ;-)
    Meen springa en sjua aldrig i liivet alltså :-)
    Provade på löpningen i våras när vi var på mallis å det gick ju bra, not!!! :-(

    SvaraRadera