onsdag 12 oktober 2011

Ordvitsar med knorr

Ronny Eriksson var och är en mästare på ordvitsar som är underfundiga och oftast mer rätt än ett eventuellt original. Den jag gillar mest är precis som min Blogg heter "Evighet varar längst", för vem tror i dagens samhälle att "ärlighet varar längst", jag hoppas ju det men förmodligen är det inte så.
En annan ordvirtuos är Robert Broberg, för vem har undgått "hellre vara på hal is och ha det glatt, än att gå i lera och sörja". Finns även lokala intressanta ordvitsar, för många år sedan så hade skidlinjen i Älvsbyn en fin sponsor, tipp-ex, ni vet den där vita lilla burken med pensel i som fanns då man använde skrivmaskin och skrev fel. Reklamslogan var underfyndiga "tipp-ex, mot stavfel" inget finurligt i den så där rakt av, men i sammanhang att det satt på en skidåkares dräkt gjorde det lite roligare.
Varför kom jag då in på detta, jo min fru kom hem igår med en disktrasa, en ny alltså, och ni vet ju hur surt och illa dessa kan lukta om man inte är noga att skölja och vrida ur...


















Så användarinstruktionerna är rätt tydliga, svårt att göra fel, och gör man fel så kanske man ger någon annan en kram och det skadar ju oftast inte heller i dagens stressade samhälle.

I övrigt så löper jag vidare, cykling har det blivit sämre utav, är inte orolig inför sommarens bravader ännu, då jag anser att flåset är under god kontroll, så god kontroll att jag sprang milen på 47.32 utan att egentligen ta ut mig, hade väl på tröskel endast ett par minuter och det var i den största uppförsbacken och i slutkilometern då jag verkligen förstod att jag skulle ta mig in under jägarkravet på 48 minuter.
Man skall väl rimligt sätta mål på sitt motionerade och just nu så skall jag försöka klämma mig under 45, men snart kommer väl halkan och då blir det vanskligt med det, men på lång sikt så kanske. Personbästa är satt för många herrans år sedan då man var ung och dum och man inte förstod vad mjölksyra och smärttröskel var, tror det var på låga 46, så jag ligger inte så långt efter ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar