måndag 31 oktober 2011

Olika som bär

Mänskligheten är numera 7 miljarder som vandrar på denna jordeyta, hur dom nu kunde veta exakt att denna lilla krabat på 2,5kg i Filippinerna var just "the one" är en gissning lika avancerad som att veta hur många stjärnor som finns eller hur långt ett snöre är. Vissa länder har ju absolut inte kontroll på hur många invånare dom har, ja till och med vissa familjer i djupaste urskogarna lär ju inte ens veta hur många dom är inom familjen.
Jag har ju nog med att veta hur många cykeltröjor jag själv äger. Men vi människor behöver skaffa oss milstolpar, rätta eller felaktiga är inte så noga, bara nån har bestämt att det är så då nöjer vi oss med det och firar kanelbullens dag vidare utan eftertanke.
Sen att alla dessa 7.000.000.000 individer är just individer, inte ens ett tvillingpar är exakt lika i sätt och tanke gör det hela än mer oöverskådligt.
Att man i samma individ kan selektera att göra olika saker på olika sätt, ingen röd tråd genom hela sitt leverne är också rätt märkligt, man har ju en vision om hur saker och ting ska vara, varför inte löpa linan ut hela vägen då. Jag går först och främst till mig själv, så får ni sedan reflektera hur NI är.
Ta mitt ordningssinne, jag gillar att ha saker på sin plats och helst i raka linjer och strukturerad ordning, ja i vart fall så mycket som dygnets timmar rimligt tillåter. Kalsongerna vikta i hyllan med givetvis den vikta kanten utåt, piketröjorna på likadana galgar i färg ordning, jackorna i garderoben i säsongsordning, cykeltröjorna i garaget i bokstavsordning, cykel och biltidningarna vid sängen i nummerordning i räta högar, ja listan kan göras lång. MEN att strukturera min träning verkar va en omöjlighet, det är som om mitt förstånd inte lyckas prestera bättre än spridda skurar med vad som känns bra för dagen, inte längre än näsan räcker. Tro mig, jag har försökt, men månadsschemat sprack på första dagen innan den ens togs i bruk, så jag gav upp. Hur kan det bli så här, finns det botemedel, eller är detta normalt, eller så är det kanske den strukturerade ordningen i övrigt som är det som är den felande länken. Så jag tränar vidare utan Pekka Heino som den eviga ledsagaren. Hur var det idag, ett löppass, trainer i garaget, 1km badhus eller kanske ett parti monopol med sönerna, ja vem vet vem vet, mitt oförstånde har inte bestämt sig ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar