fredag 23 september 2011

Höna av en fjäder

Man blir lite nojig då man ska iväg på äventyr likt det som väntar på lördagen, har jag allt med mig, hur ska jag ta mig ut till starten, kommer jag orka i mål? 14 grader och sol lovar vädergudarna på Koltorps gärde där starten för 30km plåga har sin början. Förhoppningsvis så är vädret desamma när man staplar i mål på stumma ben x antal timmar senare.
Loppet har jag genomfört för 10år sedan, men minnet utav det är som igår, dock var jag inte lika bra tränad då som nu så rimligt vis så borde det gå lättare och lika långsamt eller fortare men lika jobbigt.
En kul detalj var strax innan abborrbacken, då var det varningsskyltar som förvarande att det var fotografering lite längre fram, så sin vana trogen så höll man in magen och försökte se så där oförskämt pigg ut. Sen väl hemma då man fick provbilden så såg man allt annat än fräsch ut, helt färdig för räven kan man enkelt uttrycka sig. Tyvärr så hittar jag inte bilden, men det kan va av den simpla anledningen att jag kastade bort den...

Har en plan på att springa i cykeltröja så man får med sig lite liquid i bakfickorna och en flaska vatten på färden, första kontrollen är först efter dryga 6km, och jag vill nog dricka flera gånger innan det om jag ska överleva.

Hoppas på ett fint lopp och för er som vill följa framfarten så är startnumret 31712, men ladda med lite tilltugg vid datorn, för det kan ta ett tag. Målet är under 3h, men möjligt är 3.10-3.15 och troligt är 3.30

...åsså var det ju den förbaskade fjädern, den är just nu längst bak i halsen och killar lite, hoppas det bara är inbillning så det inte är en begynnande förkylning på gång...och just det, idag är också en vilodag...

3 kommentarer:

  1. Ja det är ju ett under att du klarar dig för de mesta från alla förkylningar, är över tre veckor sen jag blev sjuk, o än är det halsont, är det nån som ska bli tokig så är det väl jag... men det är klart, du längtar väl tillbaka till din sköna säng... Kram o lycka till imorgon från mig o dina fyra "små" grabbar =)

    SvaraRadera
  2. Tackar jag behöver all lycka till som finns, nja inte klarar man sig alltid, om inte jag mins fel så var jag rätt dålig mitt i varmaste sommaren för ett litet tag sedan..

    SvaraRadera
  3. Ahh!
    Nu missade jag att önska dig lycka till Stefan!!!
    Bättre sent än aldrig sååååå:
    LYCKA TILL KOMPIS!!!

    SvaraRadera