fredag 30 september 2011

Bekräftelse

Åter igen har jag bekräftat att det är mängd min kropp svarar bäst på, inte intervaller. Har ju i vintras försökt köra mer intervaller, helt enligt planerat, men tyvärr så gjorde inte det att utvecklingen drog åt rätt håll, visst nån liten ljuspunkt blev det, sprängde enda målet för året, dvs under 14 minuter på milen, men i övrigt var det inte mycket att hurra för.
Löp träningen inför Lidingöloppet har varit helt med betoning på mängd, överdrivet många pass blev det inte, men inga intervaller att prata om, bara lite längre och lugnt mestadels. Igår på löpbandet så kändes det helt perfekt, hade ingen tanke på ösa på, men efter en långsam första kilometer med en puls som var otroligt låg (även fast jag hade nya batterier i pulsbandet) så bestämde jag mig för att öka rejält, och utan att förta mig på nått sätt så gick jag under 50 minuter på milen, där har jag inte varit förut så lätt.
Tyvärr så tar mängd träning längre tid än intervaller, men å andra sidan så ger det ju bättre effekt så vad är valet...
Eller var det så enkelt att godiset var rena raketbränslet!

Under helgen kan ni läsare gissa vad denna bild som jag tog ikväll visar....svar måndag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar